torsdag den 26. februar 2015

"Jeg har følt mig mere som broderisyer end som maler med denne plakat for Semana Santa (påskeugen)

Plakaten for Semana Santa i Vélez-Málaga er nu ophængt i hovedstaden (Vélez). Kunstneren, der har skabt plakaten, Antonio Valdés, forklarer, at han siden offentliggørelsen har modtaget mange taksigelser fra broderskaberne og befolkningen i Vélez. Motivet for billedet, som er bestilt af Agrupación de Cofradías, er la Virgen de Los Desamparados i procession påskeonsdag aften.
"Jeg har følt mig mere som broderisyer end som maler med dette arbejde", forklarer Valdés. Det har været et småtteriarbejde især med jomfruens krone. Jomfruen er en imponerende skønhed, "det eneste jeg har gjort er at kopiere hende", afslører Valdés. På plakaten udsender jomfruen kærlighed og godhed med hænderne åbne mod befolkningen i Vélez.

Ingen kommentarer:

Hvad synes du om artiklerne?